woensdag 11 maart 2009

Programmeer status

OK bitches,

ik meld bij deze even de status van het programmeer werk :

IT FACKING PWNS!

ik heb nu level 1 nagemaakt zoals Wesley die op papier heeft staan :

geen blokjes zijn vast bij de start
4 rooie
4 blauwe
3 groene

Alle snaps werken, alle arrays werken, alle hittests werken, de blokjes die succesvol hittesten met een vakje van hun kleur worden gedelete en de arrays omgegooid zodat ze niet meer kunnen bewegen, facking alles werkt! /flex

Ik kreeg ergens halverwege moeite met framerates, omdat hij 12 keer per seconden een hittest uitvoerde voor alle blokjes.. en rond een stuk of 10 actieve blokjes vond die dat niet leuk meer :p

Maar ik heb een deel van de code herschreven, een paar extra loops en variables erin gegooid en nu loopt tie superstrak en zonder errors! Op deze manier heb ik ook een enorm stuk hardcoding kunnen vervangen door softcoding.. met als gevolg dat een extra blokje van kleur x invoegen niet meer zo achtelijk veel copy-paste werk is. Nog steeds zit er flink wat hardcoding in, maar dit is te overzien.

Volgende stap is het maken van de functie die zorgt dat als je een blokje loslaat op een kunt waar die niet met iets van zn eigen kleur, dattie dan terugsnapped naar de database, en ook dat de database random blokjes blijft aangeven, uit een database :p.

Ik denk dat ik een clever systeem heb voor de patroon herkenning.. al is het wel weer hardcoding.. Ill work on it tonight.

daarna volgen de zusters met hun CD's, en dan als laatste de hittest met de timerbalk ;) FTW!

DUS! Gimme backgrounds for teh menu's. Needz

1 opmerking:

  1. Haha ja daar was ik al bang voor dat die hittest zwaar zouden worden. Ben benieuwd om te zien hoe je het hebt opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen