zondag 22 februari 2009

opdracht Rubin

Wesley Schouten
Gdd1-b
Game designer

Game Designer :
Om te kijken of de ideeen die wij genereren, en de verschillende resultaten die zijn gebleken/gekomen uit de onderoeken, werkelijk goed materiaal zullen zijn voor een leuke en leerzame game, zal ik ongeveer op de volgende manieren onderzoeken :

--Eerst zal ik een kleine, globale schets maken van hoe een idee op papier uitgewerkt zal worden.

--Dit gebruik ik dan om te controleren of ik over bepaalde elementen heen kijk, of dat een idee haalbaar is

--De volgende stap is om de verschillende onderdelen te tekenen en uit te knippen. (Uiteraard kan er ook met Flash 'geprototyped' worden). Vervolgens boots ik eenzelfde situatie na die ook in de game zal zitten.

-- Mochten er bepaalde dingen niet goed werken of niet compleet uitgedacht zijn dan moet dat in deze fase naar voren komen, zodat we hier nog tijdig op in kunnen springen.

--Als iets wel of niet blijkt te werken dan gooi ik mijn resultaten in de groep (in de vorm van een bespreking) om te overleggen en te verduidelijken wat de volgende stappen zullen zijn in het proces.


--Vervolgens probeer ik betrokken te zijn bij de samenwerking met de game developer en de artist zodat alle neuzen dezelfde kant op (blijven) staan.

--Vervolgens, als het idee/ontwerp in flash is uitgewerkt kan er nog een keer worden getest en misschien zonodig hier en daar wat getweakt worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten