woensdag 11 februari 2009

Recap 11 feb woensdag

Hoi Tom,

Maak je niet druk want Daniel is ook ziek op dit moment. Vandaag was zoiezo een beetje drukke dag met een lange tergende les modelling voor velen dat we niet echt veel gedaan hebben vandaag. We hebben ons meer op tekenen gericht.

Thanks voor je duidelijke post daar kunnen we wat mee. Ik snap precies wat je bedoelt en ik denk dat dit gewoon het resultaat is van te snel al naar een vast gesteld concept willen.

Gister heb ik wel nog even op youtube een playlist gemaakt over nursing. Staat vol met video's die ik over het beroep gevonden heb:

Hier

In de video's is zowel uitleg over het werkveld als de verschillen en wordt ook verteld wat het nog meer inhoud dan het standaard beeld er van. Stress wordt daar ook nog steeds veel genoemd als iets belangrijks en dat is weer iets om rekening mee te houden.

Ik denk ook dat ideeën bedenken niet zomaar gaat. Als je iets hebt dan moet je dat opschrijven maar als we vastlopen heeft dat denk ik ook vooral te maken met te weinig stimulans of inspiratie van buitenaf of we gebruiken het onderwerp nog niet goed. Het is wat dat betreft misschien slimmer om ons nog steeds erg te orienteren op het werkveld en dan pas ideeën voor de game te gaan bedenken. Wat houd dat nou echt in verpleging? Hoe voelt het? Wat is er saai wat is er spannend enz? Om maar een paar vragen te noemen.

Een ander probleem wat ik denk ik constateer met deze opdracht is dat het werkveld niet creatief gericht is waar we het voor maken. Te arty gaan kan dus juist niet passend zijn voor de doelgroep. Dat is denk ik ook waardoor we snel weer op een simulatie van de werkomgeving komen. Omdat dat is waar vraag naar is.

Maar hier heb ik ook even onderzoek naar gedaan en het blijkt dat second life bijvoorbeeld hier ook al door bepaalde ziekenhuizen voor gebruikt wordt. Dit idee is niet nieuw en ik denk zelf dat flash niet het meest geschikt voor zoiets is. We moeten dus wat meer gaan nadenken over nieuw vlak wat nog niet behandeld is.

Anatomie was daarbij dus iets wat mij zelf opviel na dat gesprek omdat je het niet perzee een toets hoeft te maken. Je kan ze ook een reis er door laten maken bijvoorbeeld. Wat je wil bereiken is dat studenten het herkennen en onthouden maar daar zijn andere manieren voor dan alleen een toetsing. Die manier van activiteiten uit hun context halen moeten we meer mee experimenteren denk ik om op een wat meer simpel, korter, abstracter maar wel bruikbaar gameconcept te komen. Meer wegen leiden tot Rome en dat moeten we meer gaan opzoeken denk ik.

Maar misschien moeten we ons hierin een beetje trainen. Als hier ideeën voor zijn dan hoor ik dat graag.

Hoe stellen jullie voor dat we dit doen? Dat we meer gaan experimenten. Zal ik klei meenemen, kleurtjes enz? Dan kunnen we daarmee weer experimenteren met als uitgangspunt verplegend personeel?

Veel beterschap en tot snel ^^.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten