zondag 15 februari 2009

Team meeting: Maandag 15 feb 15.30


Hallo allemaal,

Vandaag heb ik 2 verjaardagen in de familie. Ik zit dus krap in tijd.

Ik heb afgelopen weekend zitten zwoegen op de project planning, WBS en gantt chart + het project verslag en documentatie. Is me een werkje geweest maar het is bijna af. Met name de WBS gaf me meer een beeld over hoe ik dit project qua fasen en verdeling wil indelen.
Ik zat eerst een beetje in het duister hoe dit allemaal te doen. Maar ik heb de portfolio's van mede studenten bekeken en dat heeft het wat voor me verduidelijkt.

http://student-kmt.hku.nl/~joost18/lgm.php < Heb ik bijvoorbeeld veel van geleerd.(Joost Blom bedankt!!)
http://student-kmt.hku.nl/~ruud7/assignments.php?sheet=1 < Die van Ruud was ook interessant ( staat onder tools 4 thinking)

Ik post alles ze wanneer ze af zijn en jullie krijgen ze morgen allemaal.

Aangezien in week 2 een aantal dingen fout gingen heb ik goed overwogen hoe het in het vervolg aan te pakken.

Een paar punten:
0. Ik hoop dat Daniël het art document heeft doorgestuurd aan Langeveld hij moet het hebben voor 19.00 vandaag!!

1. Er gaat iets meer structuur komen deze week. Ik maak zo snel mogelijk de Meeting tijden bekend op het blog maar als ik de planning klaar heb zullen jullie ze daar ook in kunnen vinden.

Wanneer we afspreken is enorm puzzelen omdat we zoveel verschillende tijden les hebben. Dit moeten we morgen ook even goed bespreken. (ik voel me een beetje Martien af en toe >.>)

2. De taakverdeling bleek ook een struikel punt deze week. Rollen hebben we wel verdeeld maar de taken daarvan hebben we nog niet helemaal vastgesteld. Ik lees jullie taakverdelingen nog op jullie portfolio's door. Graag zie ik wel graag op dit blog links naar die portfolio's als ze ge update zijn.

Bijrollen hebben we ook nog niet vastgesteld en dat moet dus nog gebeuren. We hebben hier al goed de problemen van ondervonden toen teamleden ziek waren deze week.
Dit gaat inhouden dat deze week elk teamlid een wat specifiekere lijst met taken krijgt voor in die week te voltooien. Daardoor is er voor iedereen van het team ook meer overzicht te houden over wat er nou precies moet gebeuren.
Die taken moeten we morgen nog 1 keer goed bespreken. Dit moet het ook makkelijker maken om aan het project te werken ook al hebben andere leden les.

3. Ik heb de opdracht doorgekeken en daar staat heel duidelijk dat als je voor verplegend personeel kiest je een game maakt waarin de verplegende hulp leert hoe een ziekhuis in elkaar zit.
Dat is een duidelijker doel dan we eerst dachten. We zullen ons dus ook meer richten op hoe we dit personeel dit leren. Wat dat betreft hebben Daniel en Wesley zich wat meer op die opdracht gericht dan Ik en Tom.

Ik weet echter ook dat Tom niet 1 op 1 een ziekenhuis wil namaken. Dat begrijp ik maar ik wil hierbij dan ook zeggen dat ik je vooral vrijheid geef qua art style van het spel Tom. Maar de omgeving (hoe ie dan ook oogt) zal geinspireerd moeten zijn op het ziekenhuis dat we willen dat het personeel leert kennen.


We zijn hierin echter wel vrij hoe. Een vriend van me vandaag zei dat een wario ware achtige game met minispelletjes ook een manier kan zijn om het ziekhuis op verschillende manieren te leren kennen. Dat is ook iets wat ik wil bespreken.


Aangezien we in week 2 de opdracht moesten afbakenen en de research fase moesten afronden lopen we nu een beetje achter. Daarom trek ik bij deze een streep achter onze doelstelling en doelgroep:

Doelstelling: Een werkend prototype voor een game maken waarin verplegend personeel leert hoe een ziekenhuis in elkaar zit.
Hoe: Nader te defineren
Doelgroep: Verplegend personeel

Aangezien het is om te leren hoe het ziekenhuis in elkaar zit maakt het niet uit of ze nieuw zijn of niet.
- Als ze het nog niet helemaal kennen zouden ze via ons spel het kunnen leren kennen.
- Als ze net nieuw zijn is ons spel een goede manier om het ziekenhuis te leren kennen.
- Verplegers in opleiding gaat het zelfde voor op als voor verplegers die er net zijn.

4. Deze week gaan we ons meer richten op specifiekere onderdelen van het ziekenhuis. We moeten gaan kijken naar wat er is in een verpleeg omgeving. Wat doen ze er ( voor zover nog onbekend) en hoe is dat te vertalen naar 1 game of een paar kleine minigames. ( dit kan zowel via internet als in de ziekhuizen zelf alleen het laatste is weer erg veel regelwerk)

5. We gaan ideeën bedenken. Testen in hele simpele vorm en invullen.
Omdat elk lid een verschillende rol heeft gaat ie zich meer richten op ideeën wat betreft die rol. Tom komt dus met suggesties voor de art style. Wesley meer met gameplay, Daniel met mogelijkheden enz.

6. Ik wil van Daniël graag een overzichts lijstje van wat jij denkt in AS 2.0 voor elkaar te kunnen krijgen. Dit is belangrijk om te bepalen wat er wel en niet qua game mogelijk is. Morgen bespreken we wanneer ik dat van je krijg ^^.

7. Het is handig om allemaal tegen het eind van de week mij een korte review te sturen met hoe je de week ervaren heb. Dan zet ik dat in het document. Voor mij is dit handig om te spotten of we allemaal op 1 lijn zitten en probleempunten kan ik op deze manier aankaarten. Groot hoeft dit niet te zijn ik denk aan een kwart pagina ofzo.

8. Mijn portfolio is nog steeds een beetje messy. Ik heb dit weekend nog geen tijd gehad em aan te passen. Ik doe het zo snel mogelijk maar voorlopig stuur ik jullie de links door van de bestanden en moeten jullie ze iig op jullie eigen portfolio's plaatsen.
Als het nodig is kunnen we ook bepalen hoe de communicatie moet verlopen. Ik stel voor hoofd communicatie via blog ( die elk team lid zo vaak mogelijk checkt). Mail als iets erg belangrijk is en telefoon als iets echt kritiek is.

9. Morgen moeten we bespreken of we googledocs nog gaan gebruiken of niet. Ik gebruik het wel maar ik vind de opmaak functies vervelend en me opmaak komt niet het zelfde uit als in word en excel. Anders dan moet alles maar op het blog geplaatst worden.

10. Het research document moet vrijdag ingeleverd zijn. Dit verdient dus veel aandacht deze week. Morgen bespreken we hoe we dat gaan doen. Slimste lijkt mij als we verschillende onderdelen verdelen en die apart schrijven. Dan zet 1 teamlid het in 1 document zodat de opmaak het zelfde is.

11. Graag ontvang ik van jullie een kort overzicht van jullie werkdagen in een week. Ik kan me herrinneren dat Tom bijvoorbeeld zaterdag werkt en daniel op donderdag middag? Ook afspraken die al vaststaan gedurende de werkdagen zou ik graag vermeld zien.
Ik vind dat vrijetijd erg belangrijk is maar het is voor mij belangrijk om al een beetje te kunnen anticiperen op hoeveel tijd ik voor een taak op een dag heb :). Alvast bedankt.

Goed dat was het wel even voor nu. Het lijkt misschien veel maar het is ff belangrijk dat deze zaken behandeld worden. Uiteindelijk zullen we hier aan het eind van het project van profiteren. We hebben nog 5 weken dus het kan allemaal goed komen.

Dan rest nog 1 ding. De tijd van de volgende meeting. Deze is:
When: Maandag(morgen) 15 feb 15.30 !!! ( laten weten als je niet kan maar ik hoop dat iedereen gewoon kan komen..)
Where: Vooraan het lab (we zoeken een plekje maar verzamelen ff in de hal voor het lab.

Tot morgen allemaal,

Joeri (your slightly stressed and dead Project Lead

Geen opmerkingen:

Een reactie posten