vrijdag 13 februari 2009

rollen en taakverdeling (deliverable week1)

Hey jongens ,
hierbij post ik even de rollen en taakverdeling.
Het is voor mij nog niet helemaal duidelijk welke bijrollen iedereen heeft.

Tools 4 thinking → opdracht 1 (verdeling hoofd- en bijrollen)
Individueel:
Wesley Schouten GDD 1B

Game Designer:
De rol van game designer lijkt me erg leuk. Deze zou ik wel op me willen/kunnen nemen omdat ik graag nieuwe dingen onderzoek. Ook van de werkzaamheden in de zorg ben ik op de hoogte, en ik denk dat dat bij dit project wel een goede combinatie kan zijn.
Taken:
-concept bedenken
-spelelementen onderzoeken/testten
- structuur v/d game bedenken
- mensen gemotiveerd houden
- Research/onderzoek doen

Game developer:
De rol van game developer zag ik deze ronde nog niet zo heel erg zitten. Hoewel ik het heel graag wil leren , heb ik het gevoel dat ik met mijn huidige kennis van programmeren niet zo heel ver zou komen. Graag leer ik eerst nog wat beter programmeren en dan ben ik zeker klaar om deze taak op me te gaan nemen.
Taken:
- Bepaalt in hoeverre een idee mogelijk is/haalbaar is
- Schrijft de programmeertaal
- mensen gemotiveerd houden
- Research/onderzoek doen

Projectleider :
De rol van projectleider leek mij deze periode ook wel leuk. Hoewel ik het in het verleden nooit zo zag zitten om 'de leiding' op me te nemen , wil ik het nu graag een keer proberen.
Aangezien ik vaak nogal een warhoofd ben lijkt mij het goed om eens te kijken wat de rol van projectleider met mij doet.
Taken:
-Doelen in het vizier houden
- planning/management
- mensen gemotiveerd houden
- Research/onderzoek doen

Game artist:
De rol van Game artist spreekt mij het minst aan in dit project.
Ik denk dat ik nog niet genoeg ervaring heb, en een veels te gevarieerde tekenstijl om een duidelijke lijn in de vormgeving te brengen. Aangezien wij ook een game artist in ons groepje hebben zitten,
leek het mij de meest logische oplossing om deze taak aan Tom over te laten
Taken:
- verantwoordelijk voor het uiterlijk v/d game en personages
- mensen gemotiveerd houden
- Research/onderzoek doen

Groep: 6
Daniël Harmsen, (GDD-B)
Tom van der Linden (GAR)
Joeri van Ees (GDD-A)
Wesley Schouten (GDD-B)


Verdeel de rollen (hoofdrol/bijrol)
Daniël Harmsen → Game developer /
Tom van der Linden → Game artist /
Joeri van Ees → Projectleider /
Wesley Schouten → Game Designer / Game developer

1 opmerking:

  1. Thanks wesley. Hieruit maak ik op dat je vooral met het design en met het verloop van het project wilt bezig zijn.
    Als bijrol zou je me kunnen helpen met de projectleiding gerelateerde zaken want het zijn er best wat. Je kan ook als projectleider dienen als ik afwezig ben :).

    Wat zijn je kwaliteiten qua art? Want ik denk wel dat Tom hulp zal moeten krijgen met de art in de game qua hoeveelheid.

    BeantwoordenVerwijderen