maandag 9 februari 2009

Righty! Hier de samenvattingen van de enquêttes.

Samenvatting enquêtes:

Datum: 9 feb. 09
Uitgevoerd: Daniël Harmsen
Notes: Aantal ondervraagden; 5
De reden voor minder of meer dan vijf turven bij een bepaald antwoord betekend dat sommige mensen meer dan éen antwoord gaven, of soms geen.


Verpleegsters:

1: Leeftijd
19: II
20: II
22: I

2: Opleiding
HBO Verpleegkunde: III
MBO Verpleegkunde: II

3: Opleidingsjaar
2e: II
3e: II
4e: I

4: Leuke aspecten aan het werk:
Contact met patiënten: II
In een team werken: I
Het verzorgen/ beter maken: II
Afwisseling/spanning: I

5: Vervelende aspecten aan het werk:
Administratie: III
Brutale zorgvragers: III
6: ?

7: Wat/Waarvan zou u graag meer willen weten binnen het ziekenhuis?
Nieuwe onderzoeken binnen het ziekenhuis: I
Transport binnen het ziekenhuis : I

8: Zijn er knelpunten binnen uw opleiding? Zo ja, wat zijn deze knelpunten, en hou u ze oplossen?
Communicatie tussen school en opleiding: II
Praktijkervarings verschil tussen HBO en MBO: I
Onduidelijk welk jaar student welke handelingen mag uitvoeren: I

9: Als er een spel gemaakt word, waarin u meer van uw vakgebied zou kunnen leren, zou u dat spel spelen? En Waarom?
Leuker dan boeken: I
Negatief: III

10: Zo ja, hoe ziet zo’n spel er dan uit volgens u?
Vraagvorm: I

11: Zijn er binnenkort veranderingen die u zou willen aanleren door een spel spelen? Zo ja welke?
Wetgeving: I


Begeleiders:

2: Functie:
Verpleegkundige: IIIII

3: Wat vind u van het idee dat verplegers (in opleiding) via een virtueel spel het ziekenhuis leren kennen?
Leuk: IIII
Neutraal: I (verschil virtuele wereld en echte wereld te groot)

4: Denkt u dat deze methode nut zal hebben?
Ja, om het inschattingsvermogen te vergroten: IIII
Ja, om te leren gaan met de chaos: I
Ja, om de organisatie beter te leren kennen: II

5: Aan welke afdeling zouden we wat meer aandacht kunnen schenken/geniet uw voorkeur?
Chirurgie: II
Heelkunde: I
De routes tussen de afdelingen en de regels/controles daarbij: I

6: Welke kennis mag er volgens u zeker niet ontbreken bij verpleeg(st)ers in opleiding?
Ziektebeelden: III
Medicatie: III
Omgang patiënten/sociaal vaardig: IIII
Regels van de afdelingen: I
Welke patiënt naar welke afdeling?: I
Anatomie: I
Fysiologie: I
Leefomgeving patiënt: I
Communiceren: I

7: Zijn er bepaalden punten/clichés die we beter kunnen vermijden?
Verpleegkundigen wassen alleen mensen: II
Alleen vrouwen: I

8: Zijn er binnenkort vernieuwingen waar een game geschikt voor zou zijn om het personeel dit te leren beheersen? Zo ja welke
Elektrische bedden: I
EPD (Elektrisch Patiënten Dossier)
Zorgpaden
9: Wat houden deze vernieuwingen precies in?
EPD: ipv charts aan bedden, alles digitaal, alle administratie gelijk invoeren
Zorgpaden: per aandoening staat al een vast zorgtraject vast, zodat zowel patiënten als personeel een overzichtelijker beeld krijgt van hoe de zorg gaat verlopen.

10: Wat is er voor deze vernieuwing vereist?
Computervaardigheid: II

Geen opmerkingen:

Een reactie posten