maandag 16 maart 2009

And then... A moment of clearity

FACK YEAH!

Database probleem opgelost! Alle blokjes resetten als ze op een verkeerde plek komen, hij genereerd pas een nieuw blokje als er een blokje verdwijnt, en dan doet tie dat op de plek waar de leegte is ontstaan.

Het was een bitch maar de oplossing was vrij simpel! De korte versie van de uitleg:

Elke keer als je een blokje sleept checked hij de begin coords. Stond hij op plek 1, dan wordt een variabele omgezet naar 1, stond hij op plek 2? Dan naar is de variabele 2 etc.

De variabele staat dus altijd voor de orginele plek van het blokje dat je als laatst aanklikt. Hij doet niets met dit getal totdat er een blokje wordt opgelost en er dus een nieuwe moet komen, dan kijkt hij naar die variabele, en afhankelijk daarvan rolt hij een random nieuw blokje, en plaatst deze op de coords die bij de variabele hoort! Its ingenius, if I may say so myself.

Oh.. het probleem dat ik met jou zag Joeri, dat blokjeBlauw1 alleen maar op hitBlokjeBlauw1 wou snappen, is er ook uit, alles snapped nu weer op alles.

Check:
http://student-kmt.hku.nl/~daniel14/games/medicaltetris2.html

Great Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten