zondag 1 maart 2009

OK! Great succes voor het proto type in AS2.0

Ik heb flink zitten coderen dit weekend, en het gaat geweldig!

Rundown van wat ik nu succesvol heb geimplementeerd:

De afspraakblokjes zijn drag n drop, met visueel effect. nog niet snap to grid, however. Ik denk ook dat we dat misschien niet hoeven te doen, we shall discuss it.

Er zijn nu 3 zusters.

De tijdlijn zijn nu 3 tijdlijntjes, zodat ik apart kan tracen als een afspraak blok een tijdlijn raakt, voor welke zuster dat dan is.

Punten worden opgeteld als een blokje een tijdlijn raakt, en ook dubbel zo snel als twee blokjes tegelijk een tijdlijn raken.

Ik heb nu 2 afspraak blokjes, elk met aparte arrays, dus ik zou eventueel daarin kunnen testen of een blokje op de goede 'afdeling' sectie staat, al zitten er nog geen afdelingen in ;)

Ik denk dat ik het plannen WEL realtime kan maken, moest dat nodig zijn.

Ik heb Energie Balkjes gemaakt, 1 per zuster die aflopen (en echt kleiner worden dus) als een zuster een taak aan het doen is. Ze lopen ook weer vol als ze niets doet. De ratio op dit moment is dat 1 minuut werk in het spel 1% energie van de 100% drained, dus 1.30 uur werk zonder pauze = 0 energie. Hij re-genereerd nu 12x zo snel. (8.3 mins pauze = 100% energie). We moeten even beslissen wat er gebeurd als een zuster bij 0% energie komt, dan kan ik een grens inprogrammeren.

De afmetingen van het veld stel ik bij deze vast:

Het speelveld wordt 500h x 600w pixels, waarvan het onderste menu 170h bij 600w is. (ik zal de bouwtekening maandag meenemen tom )

Het zijmenu wordt dan zoiets als 330h bij 200w

En dan het "art" vlakje wat overblijft is 330h bij 400w. Het is nu uiteraard nog aan te passen, maar ik wil het écht na maandag vastleggen, want anders ga ik allemaal blokjes programeren die ik daarna weer moet resizen.. = kutwerk.

Afspraakblokjes, die worden dan dus 50h, en de lengte is 15 px per kwartier.

GOGO draw tom! At last! ^^ i need:

afspraakblokjes met allelei afmetingen
beide menu's
iig 3 plaatjes voor het art blokje , een "neutral" als alle zusters niets doen, een "work in progress" wanneer zusters aan het werk zijn en een "Hurray the patient/doctor loves me!" Als voltooing van een afspraak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten