woensdag 18 maart 2009

Programming update

OK.. het is weer nacht dus tijd om te slapen.

Thx guys voor dit supervette eindproduct. Heerlijk met jullie gewerkt.

Het programmeerwerk naderd zijn einde, wat ik er nu in heb gekregen sinds school:

  • De Orange blokjes werken, voor beide levels.
  • De menu's zitten erin, al is die focking "proficiat" slide ECHT focked up.. heb er nog een uur naar gekeken, I give up.. Ik heb alle andere menu's er gewoon overheen laten tekenen, enige plek waar dat problemen opleverd is als je het spel na het uitspelen nog een keer opstart, en dan naar uitleg / credits gaat, dan flipt tie. For the rest.. ignorable.. grrr.
  • Er zit een "quit" button in de levels, en in het mainscreen. Hij werkt niet als je de film test maar als je de SWF of .EXE los opend dan werkt hij wel, dus Jeaj!

Enige wat er nu nog inkomt, en dat is ECHT het allerlaatste, is een ondergrens voor de timerbalk met de "you lose" screen als resultaat, en dat je timerbalk punten aftrekt als je afspraken hittest, maar ik ben er nog niet over uit hoe ik dat gebalanseerd ga maken met twee timers die andere snelheden hebben.. want dan kan het niet in de onEnterFrame.

Spelbare versie zie:

http://student-kmt.hku.nl/~daniel14/games/finaltetris.html

De PMI + alle uiteindelijke files staan hier morgen voor 13.00 online.

En nu.. ga ik pitten

4 opmerkingen:

  1. Top Daniël. Ik ga alleen nog 1 ding vragen (sorry :() en dat is dat de timer sneller gaat in het 2e level want die is nu echt vreselijk sloom. Ik snap dat je em tijdens produceren laag zet maar hij moet echt sneller gaan om die groei in moeilijkheid te demonstreren ^^.

    Thanks alvast en geniet van je nachtrust ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Timer zal sneller gaan, maar ik denk toch dat ik die punten aftrek methode er niet in doe.. Klinkt heel dom, maar het staat in het uitleg scherm dat je verliest als je een afspraak niet op tijd doet.. zullen we het punt-aftrek systeem gewoon in het design doc zetten?

    Dan maak ik nog wel een timer die punten optelt naarmate je sneller bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. facking kanker score.. hij doet het wel maar hij WEIGERD, hij WEIGERD de score weer te geven in het laatste veld.. en hij staat er verdomme wel want als je met je muis erover heen gaat, en je copy paste de inhoud in een focking terring kladblok, dan krijg je je score..

    Facking kanker ding, ik ben er klaar mee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is goed Daniël lever de game maar zo als ie is en ga geniet van je welverdiende rust ^^.

    BeantwoordenVerwijderen