vrijdag 13 maart 2009

Programming state

FF korte update over het programmeerwerk:

Database gaat goed! Wederom red hardcoding de dag, maar fock it, je moet iets. Hij werkt nog niet helemaal zoals ik het wil, maar wattie op het moment kan, is 4 random blokjes op de stage gooien, en zodra ze allemaal op zijn (zodra nr 4 snapped) dan knalt hij er een nieuwe random op, en zodra die weg gaat, weer een nieuwe random etcetcetc. Al deze nieuwe blokjes snappen gewoon, daar heb ik voor gezorgt. *grin*

Maar nu moet ik nog zorgen dat tie maar een max van elk aantal kleuren mag randomizen, ik denk dat ik dat niet met een array ga doen zoals geplanned, maar layer afhankelijk.. Geen zin om het uit te leggen, maar het gaat werken met if-else statements ;) no doubt about it.

En wat raar is, is dat hij initObject ( dat laatste ding als je een movieclip aanmaakt waarmee je een movieClip standaard instellingen kan meegeven) niet variabel werkt..

Zeg maar

attachMovie("poepbase","poep1",1,Init1) werkt..
attachMovie("poepbase","poep1",1,Init+1) werkt niet..

en [Init+1] ook niet, en ["Init"+1] ook niet.. en ["Init"+(1)] ook niet en ("Init" + 1) ook niet!

... het werkt op alle focking andere plaatsen, maar niet hier... *zucht*

wat daar nu ff kut aan is is dat tie de eerste vier Blokjes dus over elkaar plakt op x en y = 0, en ik krijg ze niet van elkaar af.. maargoed.. working on it. Kan ze ook NIET in een for-loop zetten en ze 1 voor 1 laten aanmaken.. probleem opgelost. Zodra ik de begrenser van aantal blokjes per kleur erin heb zitten laat ik de positionering daarvoor ff zitten, en ga ik me op de zusters storten.

Wesley! aantal vragen voor jou:

Kan ik een zuster die al aan het rusten is, opnieuw op een taak slepen? of moet ze echt 100% uitgerust zijn?

Hoe lang heeft een zuster nodig van 100% moe naar 100% rustig te gaan.. in seconden?

Code Monkey out.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten