dinsdag 17 maart 2009

Eywa

Hey mensen van het goede leven,

Goed stukje , maar even een kleine verbetering:

"als de tijdsbalk bij een patiënt komt voor hij/zij is geholpen is het spel voorbij."

Volgens mij hadden we besloten om
Of :
- Het VELD OPNIEUW TE BEGINNEN als de tijdsbalk bij de ONDERKANT komt (DUS NIET BIJ EEN BLOKJE),
Of :
- PUNTEN IN MINDERING te brengen als de TIJDSBALK BIJ EEN BLOKJE komt

We hadden het er vandaag nog even over gehad =).

Een afstraffing als af zijn (na een aantal levens)was te zwaar.... (toch?)

We zouden na een playtest van level 6 gaan kijken wat de beste optie was.

Misschien dat we met een aantal plaatjes ook heel veel kunnen uitleggen. (Bijv een plaatje met een 'normaal' blokje met een pijl naar opacity blokje)

3 opmerkingen:

  1. Wat betreft dat laatste voorstel
    Ja dat is zo maar alleen per verduidelijking. Ik denk dat je het ook wel moet lezen even als je kompleet onbekend met het spel bent om de afbeeldingen te begrijpen.

    Wat betreft de afstraffing ben ik nu ff verward. Ik dacht dat je duidelijk maakte dat je het belangrijk vond om die zware afstraffing te hebben omdat je daardoor meer vooruit moet kijken wat je weg haald en door middel van levens wel een paar keer overnieuw kan. Maar ik denk dat het niet leuk is om helemaal opnieuw te moeten beginnen als alle levens over zijn.

    We zouden gaan testen of dit bij level 6 misschien te zwaar wordt en dus maybe beter is om om punten te spelen en een dag opnieuw te laten spelen als de timer het eind bereikt als er nog combinaties liggen.

    Maar ik ben nu toch weer verward. Waar gaan we nou voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry voor de verwarring.

    Naar ik weet zijn de afspraken ook een aantal keer veranderd :

    - Bij 1 van de eerste prototypes hadden we afgesproken dat je 3 levens zou hebben en na deze levens bij level 1 weer beginnen zodra de tijdslijn het balkje raakt (Dit vonden we vrij hard, en doen we dus ook niet)

    - Bij de samenstelling van het designdocument dacht ik dat het veranderd was naar "Het level overnieuw beginnen (als de tijdslijn het balkje raakt) en dus oneindig levens.
    (Dit doen we dus ook niet)

    - Vandaag hadden we het er weer even over en zei je dat je het ook wel een harde afstraffing vond om gelijk het level overnieuw te beginnen als de tijdsbalk het blokje raakt.
    Ik heb toen geopperd dat we het ook zo kunnen doen :
    Of :
    - Het VELD OPNIEUW TE BEGINNEN als de tijdsbalk bij de ONDERKANT komt (DUS NIET BIJ EEN BLOKJE),
    Of :
    - PUNTEN IN MINDERING te brengen als de TIJDSBALK BIJ EEN BLOKJE komt.

    Naar mijn idee waren we het erover eens geworden dat we dit zouden beslissen na een play-test van level 6.
    Dus dit is wat we doen:
    We wachten af of C0deM0nkey level 6 morgen werkende heeft.
    Gebaseerd op de resultaten maken wij een besluit.

    Ik hoop dat het zo duidelijk is,
    als er vragen zijn hoor ik het graag.
    greetz,
    wez

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wesley, wil jij a.u.b. contact met mij opnemen?
    Groet,
    Tobias

    BeantwoordenVerwijderen