zondag 15 maart 2009

Playtestable version ready on Monday

Laatste updates:

Alle blokjes die ervoor zorgen dat je zou verliesen, zorgen er nu ook daadwerkelijk voor dat je verliest. Zowel blokjes die "vol" zijn maar nog niet door een zuster zijn weggehaald, als blokjes die "leeg" zijn, waar dus nog blokjes inmoeten registreren een "lose".

Zusters hebben timers gekregen, 20% energie verlies per blokje dat ze oplossen, regen = 1 energie per seconde. Zolang ze nog niet volledig zijn uitgerust, kun je ze niet verslepen.

Database blokjes snappen terug als ze niet op de goede co-ords worden neergezet, maar ze reageren nog steeds focking vaag. Misschien moet ik iets anders verzinnen, wederom.

"error" tekstblokje toegevoegd, die bijvoorbeeld weergeeft:
" zuster 2 is nog niet uigerust genoeg." of "combinatie nog niet af."

De SWF is speelbaar, maar hier is een handleiding omdat anders de Database niet werkt:

Known bugs:
Het eerste blokje dat je sleept werkt correct. Die sleep je altijd gewoon vanaf de 4 die rechts boven staan. Het blokje dat na de snap verschijnt links boven moet je ALTIJD wegspelen vanaf dan, als je dat niet doet wordt hij geoverwrite door het volgende blokje en kom je er aan het einde dus 1 te kort. I have no idea why.

Om de éen of andere vage reden geeft zuster 3 niets weer als ze op een combinatie wordt gesleept die nog niet "af" is. terwijl de andere twee zusters dat wel doen. I donno why.. yet.
(edit: fixed)


Het tekstveld dat waarschijnlijk best handig is om in de uiteindelijke versie ook te hebben, kun je vinden onder "score". Hij is onzichtbaar totdat je een "error" genereerd.

http://student-kmt.hku.nl/~daniel14/games/medicaltetris2.html

Have fun! en kom je andere vage bugs tegen, lemme know.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen